Краси Желязков е обладан от китарните звуци в ранна училищна възраст. В квартала в който живеее, няколко по-големи от него момчета свирят и пеят песни на любимите му групи – Битълс, Лед Цепелин, Дийп Пърпъл и др. В мазето на приятел по цял ден забиват щурите мелодии. На 13 год. започва да изучава класическа китара при варненския педагог Любомир Харалампиев. Паралелно с това се вълнува от актуалните събитя и личности в развитието на рок и джаз музиката. На 16 изучава джаз китара и импровизация при известния български китарист Александър Петков. Участва в редица училищни банди и постоянно е на сцената в импровизираните надсвирвания. Начало на неговата професионална музикална кариера е далечната 1975 г., когато постъпва като китарист в естрадно-симфоничния оркастър на известния варненски композитор и диригент Арам Берберян. Там за първи път чува думичката аранжимент и се сблъсква с нотите при изпълнение на този жанр.
Следват мимолетни забивки с разнородни банди и работата му с групата за политически песни ВЪЛНА, от която пази горещи и незабравими спомени. В нея участват известния варненски поет Любомир Левков и един от най-добрите настоящи български режисьори Бойко Богданов. Задно с тях създават музиката към тетатралните спектакли Животът на Хоакин Муриета, Едит Пиаф, Сън в лятна нощ.
След приемането му в Естрадния Отдел на Б.Д.К. „Панчо Владигеров” неговият професионален живот устремно поема напред. Стартира като изпълнител на банджо в Рагтайм Бенда на пианиста Влатко Радулов. Всяка седмица изнасят концерти пред университетската публика в популярния по това време клуб „Студент 5”.
Инспириран от авангардните течения в джаз-рока, през 1981 създава първия си джаз квартет наречен МОНТУНО. В него участват Валери Миловански – JOHN, известен като китариста на последната формация на група ТАНГРА; басиста Димитър Ковачев – the FUNK, създател на първата промоутърска компания в България С.М.Е. и виновник за гостуването у нас на десетки имена от световния шоу бизнес; Стефан Първанов – Косъма, популярен като барабаниста на група LZ. Монтуно бързо набират скорост, като едни от най-обещаващите и актуални млади музиканти. Канят ги да участват на всички национални форуми и фестивали. За съжаление борбата за хляба оказва нездравословното си влияние и музикантите поемат по пътя на комерсията и свиренето в чужбина по кораби и клубове с надеждата, че като забогатеят и си купят мечтаните инструменти, ще се съберат отново за да „ударят” любимата си музика… Поживьом увидим, както е казал народа.
1984 прави опит да замине на работа в чужбина с група Порт Бенд. Неуспеха на това начинание слага началото на работата му като изпълнител на банджо и китара в Суинг Диксибенд Габрово, под диригентството на един от най-добрите аранжори и бенд лидери в България – пианиста Манол Цоков. С тази формация Краси Желязков участва на десетки фестивали и концерти у нас и в чужбина като: Международния Диксиленд Парад Габрово 1984-86; Интернационалния Диксиленд Парад Дрезден 1985-86; Втори салон на Традиционалния Джаз Прага 1985; Grand Paris Du Jazz – Париж 1986 и др. През 1986 звукозаписната компания Балкантон издава тяхна дългосвиреща плоча Фолк Дикси, включваща както неувяхващи джаз стандарти така и собсвени композиции и аранжименти.
През 1983 във Варна слага началото на МОНТУНО 2. За перида 1983-1988 в нея участват доста музиканти и групата съществува във формати трио, квартет, квинтет. За няколко години тяхна вокалистка е Ивелина Балчева, която по това време се изявява успешно като суингарска певица с особен афинитет към Ела Фитцджералд и Камелия Тодорова. МОНТУНО 2 свири със симфоничния оркестър на Варненската опера, при изпълнението на музиката към постановката МАГЬОСНИКЪТ ОТ ОЗ, създаден от творческият тандем Рада Абрашева-режисьор, Маргарита Градечлиева-хореограф, Димитър Трайчев-сценография и Нелко Коларов-диригент.
Участието им на всички джаз форуми в България ги превръща в желана група за много почитатели на този бунтарски за времето си стил. През този период МОНТУНО 2 може да бъде видяна и чута на много и то необичайни места, като откриване на изложби на изобразителното и фотографско изкуство; на купони на активно действащата по това време група на художниците, под предводителството на чародея Стоимен Стоилов; на различни събития в курортите Златни Пясъци и Дружба. Основен организатор и меценат на тези прояви е техния най-голям приятел и почитател на джаза художника Димитър Трайчев.
За периода 1983-1988 МОНТУНО 2 става основна част в няколко формации – Диксиленд Варна и Биг Бенд Варна под диригентството на един от най-добрите български кларнетисти Димитър Андреев. По същото време Краси Желязков сформира заедно със саксофониста Евгени Йотов камерната формация Двойка Скуул, с която успешно дефилира по форумите в България. Двамата стават инициатори за колаборацията на МОНТУНО 2 и русенската банда ПАРАЛАКС. Няколко години те свирят по концерти и фестивали под името на една от двете групи, но може би най-точното наименование за тази формация е ПараМонт. В историята на тяхното сътрудничество има една комична ситуация, която се случва през есента на 1988 г. Все още дейсващата младежка организация ДКМС изпраща групата на джаз фестивал в град Москва – СССР но при пристигането им се оказва, че това не е джаз а хеви-метъл фест. Едно от участията им е в сърцето на московските фенове заедно с още 6 хеви-метъл банди. За щастие концерта преминава с голям успех и завършва с всеобщо напиване зад кулисите с московските музиканти. Истински соц реализъм.
1988-90 е период на житейски провокации. Започва работа в оркестъра на Българския Държавен Цирк, където се среща с големия сръбски певец Жика Николич. В рамките на две години Краси Желязков обикаля с него България и прави над 200 концерти изнесени по села и градове, читалища и стадиони в цялата страна.
Периода 1990-1992 е време за свирене по клубове и локали в Германия.
Най-накрая получaва възможността да си купи един от любимите инструменти, направен под ръководството на легендарния Джордж Беснън – Ibanez GB10. С него записва няколко джаз пиеси между които “Day Of Wine end Rouses” и “Tenderly”.
Days of Wine and Roses (by Henry Mancini):
Tenderly (by Walter Gross):
1993 след завръщането си в България, е поканен от Евгени Йотов и Слави Трифонов да започне работа с КУ-КУ Бенд, по записите на първия им албум Ръгай чушки в боба. Следва участие в първото им национално турне, посетено от хиляди почитатели.
През следващата година учавства в записите на цигански романси изпълнени от Николай Любенов, под диригентството на проф. Георги Робев.
Сътрудничеството между Краси Желязков и Евгени Йотов продължава повече от 10 години. Двамата често свирят като гост музиканти в различни формации, между които DK & the Blues Syndicate, трио Димитровград, група Подиум Бенд от Варна и др. През 1995 слагат началото на Дежа Вю. В нея участват Ангел Заберски-младши – пиано, Евгени Йотов – тенор и сопрано сакс, Венци Благоев – тромпет и флюгелхорн, Краси Желязков – китара и бенд лидер, Димитър Шанов – бас китара и Васил Вутев – барабани. За кратко време групата се превръща в хит и има множество ангажименти. Голямата икономическа криза от началото на 1997 г слага край на това сътрудничество.
Специално за фестивала София Джаз Фол-98 Краси Желязков създава формация с участието на най-добрите български джаз музиканти. С нея акомпанира на известния американски пианист и певец Рик Деларата. Концертите им в зала 1 на НДК и на сцената на популярния клуб Мр. Пънч са заснети и излъчени по БНТ.
Следват години за равносметка и преосмисляне на живота. През всичките 20 години отдадени единствено и само на джаза в Краси Желязков остава едно неудовлетворение и празнота. През цялото време на самоосъвършенстване и самообразоване той има чувството, че върви върху нездрава почва и губи посоката на израстване. Стъпка по стъпка достига до заключението, че в неговото творчество и инструментално развитие му липсва българския фолклор и етно музиката като цяло. Затова през 1999 инициира създаването на международен музикален прект върху съвременна етно основа. Реализира го на 10.11.2000 под името БАЛКАНСКИ КОНЕ.
В началото Краси Желязков е само продуцент и мениджър на този проект, но съдбата го вкарва и като изпълнител на акустична китара и тамбура. В следващите две години той участва с БАЛКАНСКИ КОНЕ в поредица от концерти в Македония, Сърбия, Гърция, Словения и България. Навсякъде билетите са разпродадени дни преди датата на шоуто и винаги завършват с поредица от бисове и нестихващи аплодисменти.
В 2000 г. Краси Желязков събира отново Фънки и Косъма за да изсвирят няколко парчета в памет на обичания от всички джазов критик и журналист Йордан Рупчев. Участието им в сборния концерт, изнесен в зала България, преминава под овациите на приятели и фенове, обичащи горещо техния темперамент и музикален почерк.
Opening (by Pat Metheny):
2008 отново е въвлечен в организиране и провеждане на международен етно проект с участието на Валя Балканска и Сесилия Лонг, САЩ – вокал, Стоян Роянов Я-Я-кларинет и глас, Петър Янев-гайда, Краси Желязков- ак. китари и българска тамбура, Пламен Мирчев-клавишни, Радослав Славчев-бас китара и Росен Ватев-барабани. Премиерата на проекта ValCiЯ_Ya се състоя на 18.09. в град Кюстендил.
2009 – 2011 заедно с известния мултинструменталист Николай Иванов създател на популярната етно-джаз формация ОМ подхващат отново идеята “Балкански Коне”. Техни партньори са индийския перкусионист Рамеш Шотам и хърватския цигуляр Марко Рамляк. Поради влошената световна икономическа обстановка двамата решават да продължат само с български музиканти. Нови членове на “Балкански Коне – 2” стават Владомир Величков – кавал, Невена Петрова – вокал, Радослав Славчев – бас и Емил Пехливанов – барабани. Заедно изнасят десетки концерти в страната и чужнина. През 2011 Участват на един от най-реномираните музикални фестивали в света Бросела Фолк & Джаз, където са горещо аплодирани от над 7000 белгийски фенове на хубавата музика.